Формування позитивного іміджу бібліотеки

Формування позитивного іміджу бібліотеки
 
     Найважливіші принципи паблік рілейшнз - забезпечення взаємної вигоди бібліотеки і громадськості, відкритість інформації - є ведучи-ми й у діяльності Челябінської обласної універсальної наукової біб-ліотеки (Росія). Її структурні підрозділи традиційно займалися розвитком зв’язків із громадськістю, формуванням сприятливого іміджу бібліотеки. Ця робота стала більш планомірною з 1993 р., коли була створена маркетингова служба ЧОУНБ. Відділ маркетингу взяв на себе завдання формування системи роботи бібліотеки в даному напрямку.
     Бібліотекарі активно брали участь і в обласному фестивалі бібліотеч-ної творчості “Бібліостарт у ХХІ століття”. Він продемонстрував величезний творчий потенціал фахівців, різноманіття їхніх обдаровань і чимало послужив підвищенню нашого професійного іміджу, став незабутнім бібліотечним шоу.
     У день професійного свята ЧОУНБ традиційно проводить День відкритих дверей. У цей день користувачі мають змогу безкоштовно оформити читацький квиток, попрацювати в Інтернеті, замовити ознайомлюючу екскурсію по бібліотеці, повернути видання на абонементі (у рамках Дня прощення боржника), а також брати участь у роботі круглого столу “Бібліотека - читач”.
     Позитивно зарекомендувала себе практика підготовки щорічних письмових публічних звітів бібліотеки про свою діяльність. Увазі громадськості пропонується два варіанти звітів про діяльність ЧОУНБ і бібліотек ЦБС області. Їхня мета - більш повно поінформувати населення й органи місцевої влади. Матеріали звітів у популярній формі викладають основні напрямки діяльності, головні досягнення й основні показники розвитку бібліотек. Не менш ефективні й усні звіти перед користувачами. Вони найбільш результативні в період великих рекламних кампаній.
     В інтер’єр відділів літератури з мистецтва і краєзнавчого органічно вписуються експозиції картин місцевих художників. Для них виставка робіт в обласній бібліотеці дуже престижна. Відкриття кожної експозиції супроводжується презентацією із широким висвітленням у ЗМІ, підготовкою прес-релізів, спеціальних буклетів про творчість авторів вернісажів. Бібліотека в таких випадках виступає в ролі мецената, надаючи можливість талановитим художникам продемонструвати свою творчість. Відпрацьовано результативну систему оповіщення користувачів: фірмові листівки, персональні запрошення для гостей і журналістів, оформлення афіш на рекламний стенд бібліотеки, видання щоквартальних анонсів - друкованих афіш масових заходів для користувачів бібліотеки і їхнє цільове розсилання ЗМІ.
     Формуванню позитивного іміджу бібліотеки сприяє і фірмовий стиль ЧОУНБ: логотип, фірмовий колір рекламної продукції (лілово-рожевий), фірмові візитки, конверти, система путівників. Неодноразово відзначався високий поліграфічний рівень видань бібліотеки. Удосконалюється дізайн її інтер’єру, новими виставочними комплексами оформлено фойє. Серед них: “Тема року”, “Панорама мистецтв”, “Урал у долі Росії”, “Рідкісні книги в дарунок”.
     Великий громадський резонанс у місті мають акції, проведені бібліотекою. Третій рік продовжується акція “Дари бібліотеці”. За цей період ЧОУНБ безоплатно передані 30 тисяч видань, серед яких - рідкісні і коштовні примірники. Ім’я кожного дарувальника вноситься в спеціальну книгу - вписується в історію ЧОУНБ. У рамках цієї акції напередодні нового навчального року проходить місячник “Подаруй бібліотеці підручник”.
Штыхван В. Искусство привлекать: Связь с общественностью и формирование имиджа
//Библиотечное дело. – 2004. - №6. - С.22-24.
 
 
 
 
 
 
 
     “Це цікаво” - під такою назвою щонеділі виходить в ефір Олексіївського телебачення передача, яку ведуть фахівці ЦБС м. Олексіївки (Росія). За час свого існування інформаційна програма викликала інтерес у глядачів і безліч їхніх позитивних відгуків. Після проведення таких передач багато користувачів запитують у бібліотеках більш докладний матеріал по темі випуску.
     Назву передачі “Це цікаво” підказали статті з періодичної преси, що висвітлюють цікаві факти. Це огляд статей з періодичних видань (журналів і газет) за минулий тиждень.
     Спочатку усі випуски цього ефіру являли собою інформаційні повідомлення: “Огляди новинок періодики”, “Огляди нової літератури” і “Огляди статей з журналів і газет”. Згодом проект став носити спеціалізований характер, присвячений літературі з визначеної теми. Наприклад, багатьом сподобалася телепередача “Будинок. Сад. Город”. У ній йшлося про осінні роботи дачників у саду і городі, про корисні властивості м’яти і матері-й-мачухи, давалися поради аматорам грибного полювання, а господарки могли довідатися про будь-які способи засолювання огірків. Не менш цікавим був випуск “Мистецтво чайного столу”. Під час його проведення йшлося про історію походження чаю, про особливості чайної церемонії в різних країнах, про появу чаю на Русі, а також про естетику чайного столу.
     Багато передач стали присвячуватися якомусь святу чи події і виходити в ефір у переддень відповідної дати. Усім запам’ятався літературний огляд “Чарівне свято року”, присвячений зустрічі Нового року. Слухачам було цікаво довідатися, як відзначали ці події в минулому, про історію появи різдвяної ялинки, про те, як зустрічати наступаючий рік, а також про те, що обіцяє він кожному знаку зодіаку.
     Цікавою вийшла передача “Місто миле”. Це була літературна експозиція, присвячена Дню міста і району. Ведучі розповідали про історію Олексіївки, про знаменитих земляків, звучали вірші про природу, про малу батьківщину.
     В усіх своїх телепередачах бібліотекарі намагаються дати найбільш актуальну інформацію, що відповідає вимогам сучасності. Щомісяця складається план підготовки і проведення даних виступів, що є частиною річного плану. Так, наприклад, на 2003 р. ЦРБ підготувала цикл передач “Бєлгородська область в історії Росії”, присвячений 50-річчю утворення Бєлгородської області. Щомісяця в рубриці “Це цікаво” олексіївці дізнавалися багато цікавого про економіку, історію, культуру і природу рідного краю.
     Але все-таки головним атрибутом кожної передачі залишаються книги. На закінчення чергового випуску ведучі обов’язково розповідають глядачам про ту літературу, у якій вони можуть віднайти більш докладну інформацію з даної теми.
     Ефективність передач полягає в тому, що після їх проведення виникає необхідність систематизувати матеріал по визначеній темі і видавати окремі брошури, дайджести.   Так,   наприклад,   у ЦРБ з’явилися невеликі посібники: “Демократія і права людини”, “Бєлгородчина - серце Чорнозем’я”, “Державні символи Бєлгородчини”, “Це чарівне свято - Новий рік” і т.д.
Дудукалова О. Каждое воскресенье – телеэфир/Дудукалова О., Нигодина С. //Библиополе. – 2004. - №1. – С.38-40.
 

Календар подій

      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Бібліотека працює:
з 9:00 до 18:00
п'ятниця – вихідний день
останній понеділок місяця –
санітарний день