Новини
08.12.2016 11:36

Будівничий українського війська – генерал-хорунжий армії УНР Марко Безручко
Нещодавно Україна святкувала 25-річчя Збройних Сил. Сучасна армія – це професійно підготовані,...

08.12.2016 11:19 (biblio.lib.kherson.ua)

Вчити українську – модно!
Ось уже четвертий рік поспіль у Херсоні реалізується проект «Безкоштовні курси української мови»....

08.12.2016 11:14 (art.lib.kherson.ua)

Пам`яті Валерія Другальова
Відійшов у вічність композитор, керівник хорового колективу «Патріот Вітчизни» імені генерала...


Гість | Увійти
Версія для друку
Новини > «Коміки світового кіно» – година дискусійного кіно

«Коміки світового кіно» – година дискусійного кіно

28.11.2013

Будь-яка людина може зіграти у комедійному фільмі, будь-який актор здатний прославитися в комічній ролі, але потрібно володіти особливим талантом, щоб кожну свою роботу перетворювати на справжнє свято гумору. Саме таким майстрам і було присвячене чергове засідання Об'єднання вільних художників «Ракурс».
Фернандель (Fernandel) – талановитий французький актор із оригінальною зовнішністю і знаменитою усмішкою, один із найбільших коміків театру та кіно Франції. Сміх був його ремеслом, а успіх у публіки був невловимо запрограмований не лише всеперемагаючою «кінською» усмішкою, а й, навіть, його справжнім ім’ям: Fernand Joseph Desire Contandain. Третє слово в його довгому за нашими поняттями імені в перекладі з французької означає «бажаний». Він вірою і правдою служив примхливій і життєрадісній музі комедії, не змінюючи їй ніколи, як писала про нього прискіплива кінокритика. Людина-клоун, якого в молодості навіть звільнили від несення варти під час служби в армії, тому що нестримна міміка вартового збирала безліч роззяв. Привабливий комівояжер зі старої доброї французької стрічки, справний служака-поліцейський або Сганарель в походеньках легендарного звабника з Толедо, він ніколи не вписувався в кінематографічну середу, але як не дивно, був одним з її кумирів.
Фернандель, Бурвіль, Луї де Фюнес – великі французькі коміки ХХ століття. Всі чудові. Але все ж найбільш зворушливий, найулюбленіший, кумедно-вредний, безсумнівно Луї де Фюнес. За неповторною мімікою де Фюнеса можна спостерігати нескінченно. Якщо скласти відеоколлаж із його кривлянь, гримас, жестів, присідань – вийде унікальний посібник з акторської майстерності. Майже кожен фільм за участю актора ставав подією. Картини – «Роззява», «Велика прогулянка», «Великі канікули», «Оскар», «Заморожений», серія фільмів про безжурного сержанта Крюшо («Жандарм із Сан-Тропе», «Жандарм в Нью-Йорку», «Жандарм одружується» тощо) були придбані десятками країн, в тому числі Радянським Союзом. Ці картини принесли коміку міжнародну славу, але доля відміряла де Фюнесу лише десять років повноцінного насолоди довгоочікуваним успіхом. У 1975-му він пережив два інфаркти поспіль і майже припинив зніматися. Принаймні, порівняно з тією величезною роботою, яку він виконував у свої кращі роки. На схилі років актор захопився квітникарством і вивів новий сорт троянд, названий на його честь.
В історії німого кіно було багато яскравих імен, але більшість із них зараз відомо лише фахівцям. А ті імена, які на слуху в кіноманів, рідко прив'язані у свідомості глядачів до конкретних фільмів. Тому що ці картини настільки застаріли, що з них варто дивитися лише найбільш вдалі фрагменти, які включаються в документальні стрічки і телепередачі про зародження кінематографа.
З цього правила мало винятків, найяскравіший із яких зветься «кращі фільми Чарльза Спенсера Чапліна». Коли скромний лондонський актор мюзик-холу в 1912 році приїхав із друзями на гастролі до Америки і не став повертатися на батьківщину, він напевно не думав, що через два роки винайде Бродягу, одного з найвідоміших персонажів світового кіно, та почне сам ставити короткометражки про походеньки жебрака в негостинному світі. Потім у 1921-му з'явиться «Малюк», перший повнометражний фільм Чапліна. А коли режисер освоїть звукове кіно, він одночасно створить політичний памфлет, направлений проти нацизму і Адольфа Гітлера.
Так народиться «Великий диктатор» (1940). Але в якому б жанрі й форматі Чаплін не працював, він завжди час від часу створював стрічки, що зберігають художню актуальність навіть у XXI столітті. Неймовірне досягнення, особливо якщо врахувати, що Чаплін все намагався робити сам – писати сценарій, ставити картину, грати в ній, монтувати плівку, складати музику... Хіба що не управляти камерою під час власних сцен. Безумовно, цей видатний геній гідний першого місця серед коміків світового кіно. Адже без нього сучасний комедійний кінематограф просто б не відбувся.
Година дискусійного кіно добігла кінця, але залишилося ще безліч неназваних імен, які, безсумнівно, внесли свій внесок у розвиток комедійного мистецтва. Тому присутніми було вирішено в одну з найближчих зустрічей продовжити знайомство з доробком коміків світового кіно.







Вхід