Oles Honchar
Kherson regional
universal scientific library
MO-TH: 9:00-18:00
SA-SU: 9:00-18:00

Сила тяжіння у віртуальному світі

This material is in Ukrainian

08.04.2021 14:40

Звідки до нас прийшло слово «анімація»? «Аніма» з латинської мови перекладається, як «душа», тож перше, що спадає на думку, коли чуєш про анімацію, – це оживлення персонажів, які намалював художник. Але оживлюються не лише персонажі – у тривимірній графіці та анімації часто моделюються фізичні явища реального світу. Це можуть бути дощ, вогонь, туман, а також – предмети, які падають із висоти завдяки силі тяжіння. Створювати таку анімацію вручну інколи дуже довго. Тож сучасні технології дозволяють уникнути рутинної роботи.

Найбільш розповсюдженим на сьогодні методом анімації є створення так званих ключових кадрів – зафіксованих змін, які мають відбутися з об’єктом або персонажем. Решту параметрів руху програма прораховує сама. Звісно, це значно спрощує роботу, але навіть цього не завжди вистачає.

А що як у нашій анімації від вітру мають впасти з дерева десяток яблук? У такому випадку є іще простіший шлях. Усі ми пам’ятаємо, що падіння яблука можна пояснити законом всесвітнього тяжіння, а для відтворення фізичних законів є можливість використати спеціальну програму – фізичний рушій (physics engine)  –  програмний рушій, що робить симуляцію фізичних законів реального світу у світі віртуальному з тим або іншим ступенем наближення.

Вбудована така підпрограма і у програму для 3D-анімації та моделювання «Blender».

Якщо ви зацікавились, як фізичні закони, зокрема закон всесвітнього тяжіння, можна застосувати до віртуальних об’єктів, пропонуємо вам відвідати заняття, на якому ми знайомимо з програмою «Blender». На простих прикладах ми покажемо, як можна рухати об’єкти по сцені, розкажемо, що таке рендеринг, і створимо у програмі нескладне відео з використанням фізичного рушія. Заняття розраховано на початківців. Проводиться за попереднім записом. Довідки за тел.: 22-44-30, (095) 686-15-37.

 

Calendar

      1
2 3 45 6 78
910 11 12 13 14 15
16 17 18 19202122
23 24 25 26 272829
3031