Майстер і Маргарита
84(4РОС)6-4
Б90
Аннотация:
Роман "Майстер і Маргарита" Михайло Булгаков почав писати 1928 чи 1929 року. Серед дійових осіб у першій редакції не було ані Майстра, ані Маргарити. На початку 1930 року Булгаков свій незакінчений роман спалив. Восени 1932-го письменник повертається до роботи над головним твором свого життя. Авторська правка роману триває з перервами до останніх днів. Роман став класикою світової літератури, витримав багатомільйонні тиражі у нас і за кордоном. Його перекладено багатьма мовами Європи, Америки, Азії, неодноразово ісценовано і екранізовано. На його сюжет створено музичні твори, опери і балети. Тріумфальна хода безсмертної сатиричної фантасмагорії-феєрії з геніальною вставною новелою про Христа і Пілата продовжується!Цитаты
- "...для того, щоб керувати, потрібно, що не кажіть, мати точний план на певний, хоч би якоюсь мірою більш-менш пристойний термін. Отож дозвольте вас спитати, як може керувати людина, коли вона не лише позбавлена змоги скласти будь-який план хоча б на сміховинно куций термін, ну, років, скажімо, на тисячу, а й не може поручитися навіть за свій завтрашній день?"
- "-Правду говорити легко та приємно..."
- "Проте розумні люди на те й розумні, щоб тямитися на заплутаних речах."
Рецензия специалиста (официальные рецензии):
"Я хотів служити народові..."
(уривки з передмови до книги)
...Підсумком творчості Булгакова є роман "Майстер і Маргарита". Твір був задуманий у 1928 році, а останню повну редакцію письменник розпочав у листопаді 1937 року і продовжував до останніх днів свого життя.
...У "Майстрі і Маргариті" виявлена неймовірна творча фантазія автора, який геніально поєднав оцінку поточного моменту життя з глибоким філософським огрунтуванням необхідності свободи людини, що здатна створювати культурні й духовні цінності. У "Майстрі і Маргариті" втілилися риси дуже поширеного в лвтературі хх століття роману-міфу. Від традиційного роману він відрізняється тим, що не вписується в рамки історичного мислення. У романі-міфі минуле й майбутнє, побутова реальність і надреальність - просто одне й те саме...Виникає незамкнене смислове поле, яке надає смислу роману рис відкритості і безкінечності.
Н. Євстаф'єва