З історії вокально-виконавських стилів та вокальної педагогіки
В72346
85.314.3-03я73
С 78
85.314.3-03я73
С 78
Стахевич Олександр Григорович.
З історії вокально-виконавських стилів та вокальної педагогіки: посібник/ О. Г. Стахевич ; ред. Є. Д. Колесник
- Вінниця : Нова Книга, 2013. - На обкл. та корінці також вид-во: NK Publishers. - Бібліогр. наприкінці розд. та в підрядк. прим.. - 175 с., ISBN 978-966-382-462-8
Предметні рубрики: Сольний спів -- Історія -- Навчальні видання для вищої школи
Аннотация:
У посібнику розглядається процес розмежування сольного співу і літературного та побутового мовлення в літературній і театральній спадщині античності. Відродження цього процесу в добу італійського бароко спричинило виникнення і розвиток оперного мистецтва, знаковим атрибутом якого є сольний спів і стиль Bel canto. Проблема формування теорій сольного співу в історичному ракурсі (епохи бароко, класицизму, романтизму, ХХ ст.) висвітлюється залежно від використання природи співацьких голосів у вокально-виконавській практиці оперного мистецтва.Зміст
ІСТОРІЯ ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА І НАУКА С. 5
СПІВ І МОВЛЕННЯ ЯК ДЗЕРКАЛО АНТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
(на матеріалі ІІ тисячоліття до н.е. - IV ст. н.е.) С. 10
Розділ 1
Архаїчний і еллінський, або класичний, період давньогрецької культури С. 12
1.1. Епіка. Гомер С. 12
1.2. Лірика С. 12
1.3. Аттична драма. Театр. Жанри трагедії і комедії С. 22
Розділ 2
Елліністичний період (кінець IV ст. - 30 рр. до н.е.) С. 31
2.1. Греція С. 31
2.2. Елліністично-римський період давньогрецької культури (кінець І ст. до н.е. - V ст. н.е.) С. 35
Розділ 3
Культура Давнього Риму (ІІІ - ІІ ст. до н.е.) С. 37
3.1. Римська література С. 37
3.2. Персоналії римської драматургії С. 40
Висновки С. 44
Список літератури С. 45
BEL CANTO І ВОКАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА НІМЕЧЧИНИ ХІХ СТ. С. 48
1. Вагнер і вокальне мистецтво в оперній культурі ХІХ ст. С. 48
2. Традиції Bel canto у німецькій вокальній школі ХІХ ст. С. 67
3. Bel canto і акустичні теорії у німецькій вокальній школі ХІХ с т. С. 73
Список літератури С. 89
ПРИРОДНО-НАУКОВІ ТЕОРІЇ СОЛЬНОГО СПІВУ С. 91
Розділ 1
Сольний спів і хорове виконавство (проблеми вокального виховання) С. 91
Розділ 2
Будова голосового апарату С. 99
Розділ 3
Наукові концепції діяльності голосового апарату в співі С. 109
3.1. Міоеластична і нейрохронаксична теорії як єдина концепція С. 117
3.2. Акустика і голосовий апарат С. 120
3.3 Саів і вища нервова система: вчення І.М. Сеченова й І.П. Павлова С. 127
Розділ 4
Теорія співацького голосу у вокальній педагогіці С. 130
4.1. Регістрова природа співацького голосу С. 131
4.2. Акустика голосового апарату у вокально-педагогічній практиці С. 137
Висновки С. 146
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВОКАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
(Основні положення програми) С. 150
М.ГЛІНКА І BEL CANTO У ТВОРЧОСТІ Б.Р. ГМИРІ С. 167
Список літератури С. 175