70-річний шлях Херсонської області - досягнення та перспективи розвитку
63.3(4УКР-4ХЕС)я43
9(У)кр
С 30
9(У)кр
С 30
"<70=Семидесяти>-річний шлях Херсонської області - досягнення та перспективи розвитку", обл. наук.-практ. конф.
70-річний шлях Херсонської області - досягнення та перспективи розвитку: матеріали обл. наук.-практ. конф., 13 берез. 2014 р./ М-во освіти і науки України, КВНЗ "Херсон. акад. неперерв. освіти" Херсон. облради; за заг. ред. С. Г. Водотики, Ю. В. Кузьменко
- Херсон : [б. в.], 2014. - Бібліогр. наприкінці ст.. - 279 с.
Збірник містить матеріали, в яких представлено історико-культурну спадщину та сучасні здобутки закладів освіти Херсонщини; висвітлено історичні аспекти становлення Херсонської області, реалії та перспективи сьогодення області; вміщено біографічні матеріали про видатних педагогів Херсонщини.
Персоналії: Чабаненко В.О., Голобородько К.Й., Горностаєв Є.В., Чернявський М.Ф., Гарковенко О.А., Назаренко Л.М., Беньковський В.Ф., Кирнасовская Л.В., Братан М.І., Грановські, Берданови, Гіріна А.В., Верещагін Л.Ф., Скадовський Г.Л., Скадовський С.М., Кузьменко В.В., Морозова Л.Л., Квакуша М.С., Соценко А.О., Горбачов В.М., Кулик А.Т., Ніколаєнко С.М., Богуцький Ю.П., Лянні
Кл. сл.: ІСТОРІЯ ОБЛАСТІ, ВИДАННЯ ХЕРСОНЩИНИ, ХЕРСОНЩИНА, УТВОРЕННЯ ОБЛАСТІ
Географічні рубрики: Херсонська область (Україна) -- Історія -- Південна Україна -- Збірники
- Водотика С.Г. Створення Херсонської області в контексті еволюції адміністративно-територіального устрою модерної України. С. 6-9
- Сусоров В.Д. Відродження сільського господарства Херсонщини (листопад 1943 - травень 1945 рр.). С. 9-14
- Мистецтво жити: пам'яті В. О. Чабаненко. С. 14-19
- Лопушинський І.П. Етапи формування адміністративно-територіального устрою Херсонської області. С. 20-23
- Климович М.В. Бериславський педагогічний коледж - інвестиції в майбутнє. С. 23-27
- Цибуленко Л.О. Проблематика ролі міст у системі розбудови суспільно-політичного життя та народно-господарського комплексу Херсонщини в другій половині XX століття в краєзнавстві. С. 27-31
- Голобородько Я.Ю. Учитель, директор, письменник. С. 31-35
- Назаренко Л.М. "Просвіта" як осередок української духовності. С. 35-38
- Комінарець Т.В. У театра велике майбутнє, як у всього, що мало велике минуле. С. 38-43
- Сусоров С.В. Аграрний сектор Херсонщини на рубежі XIX і XX століть: специфіка розвитку. С. 44-46
- Кузовова Н.М. Творчість Є. В. Горностаєва на уроках історії. С. 46-50
- Татарченко О.Б. Виконання православних обрядів на Херсонщині в повоєнні роки. С. 50-53
- Чабан Н.І. Вивчення поетичної спадщини Миколи Чернявського у процесі викладання української мови іноземним студентам. С. 53-57
- Устинова Н.В. Відродження та зміцнення освітньої і наукової галузі Херсонщини в повоєнний період. С. 57-61
- Чумак Л.В. Імпліцитний період початкової та середньої освіти Херсонської губернії. С. 61-64
- Цибуленко Г.В. Відродження системи колгоспного землекористування Херсонщини у 1945-1947 роках. С. 64-69
- Кузьменко Ю.В. Талант бути вчителем. С. 69-71
- Кохановська О.В. Жіноча освіта на Херсонщині у другій половині XIX - початку XX століття: ретроспективний погляд у педагогічних дослідженнях. С. 71-75
- Акімова О.Л. Мовчазні свідки історії м. Генічеськ. С. 75-77
- Балакірська Л.В. Херсонщина - унікальний край. С. 77-79
- Батенко Г.В. Проблематика господарського освоєння Південноукраїнського краю представниками різних народів в краєзнавстві. С. 80-84
- Блищик Н.В. Історія та перспективи розвитку Горностаївського району. С. 84-89
- Вербицкая С.Л. Из истории гидроэлектростанций на Херсонщине. С. 92-96
- Внукова Т.Е. Роль историко-краеведческого исследования для сохранения исторической памяти украинцев. С. 96-99
- Воробйова О.М. Минуле школи у панорамі років. С. 99-103
- Ганжа В.С. Мистецтво бути керівником як ознака сучасного менеджера освіти. С. 103-105
- Гапич С.О. Історія і освіта, краєзнавство і феномен минулого (спроба концептуального осмислення). С. 105-109
- Горобець А.Я. Годонімікон Новотроїцького району Херсонської області: історико-аксіологічний аспект. С. 109-113
- Горбачова Н.Г. Від Олешківського повітового училища до Цюрупинської гімназії. С. 114-117
- Данилова О.І. Розвиток професійно-технічної освіти Херсонщини. С. 117-120
- Деменнікова Т.В. Валентин Беньковський - справжній вчитель з неспокійним серцем. С. 120-124
- Думяк Л.М. Преображенка: від заснування до сьогодення. С. 124-128
- Климентенко А.С. Відродження освітянської мережі Херсонщини у 1945-1948 рр.. С. 129-133
- Комаренко А.О. Стан рекреаційних ресурсів та розвиток курортних зон Херсонської області. С. 136-139
- Колінська Л.М. Рекреаційний потенціал та ефективне використання туристичних ресурсів Херсонщини. С. 139-142
- Копівська К.М. Херсонська область: від минулого до сьогодення. С. 143-146
- Кондрацов М.Д. Величніша сторінка із поеми, ім'я якій - Херсонська сторона!. С. 146-149
- Кошева І.М. Минуле і сьогодення Цюрупинської ЗОШ № 4. С. 150-153
- Кузьмич Т.А. Традиции филологического образования в методике Л. В. Кирнасовской. С. 154-156
- Лебідь Т.І. Нові кроки до успіху та оптимізму. С. 156-162
- Лейченко О.М. Історичні події, що вплинули на розвиток Таврійського краю. С. 162-165
- Лященко М.Б. Внесок Миколи Братана в історико-культурну спадщину Херсонщини. С. 169-173
- Малинова Н.А. Роль вчителів-ветеранів у відновленні та розвитку освіти на Херсонщині. С. 173-177
- Микитенко Л.А. Роль педагогічних династій селища міського типу Дніпряни в розбудові освіти нашого краю. С. 177-180
- Мусієнко В.С. З любов'ю до дітей та покликанням у серці. С. 180-182
- Нелепенко Т.П. Видатні вчені і Херсонщина. С. 182-185
- Пергачова В.Б. Погляд крізь роки. С. 185-189
- Пирогов И.А. Геническ - древний город Приазовского края. С. 189-193
- Рахімова М.Г. Відомий науковець із звичайного степового села Таврії. С. 193-195
- Ракша Т.І. Робота з учнями в системі МАН як фактор вивчення історико-культурної спадщини Херсонської області. С. 195-198
- Ридкоус Л.В. Педагог с большой буквы. С. 199-202
- Сатіна Л.О. Життя людини - складова історії рідного краю. С. 202-205
- Синявська Г.В. Вивчення історико-культурної спадщини Херсонської області в загальноосвітніх закладах Херсонщини. С. 205-211
- Соломахіна Г.М. Краєзнавча робота в сучасній школі. С. 214-217
- Стребна О.В. Шлях від учителя початкових класів до директора гімназії. С. 217-219
- Сухова О.В. Активізація пізнавальної активності учнів шляхом краєзнавчої роботи. С. 220-224
- Ташкевич Л.Л. Вчителі, про яких пам'ятають.... С. 224-228
- Тимошенко Л.П. Розвиток сільськогосподарського виробництва Любимівки Херсонської області: історичний аспект. С. 228-232
- Франіца В.О. Херсонщина: події та люди. С. 237-240
- Хижинська Т.М. Флагман освіти Каховщини. С. 240-243
- Чечилова Г.З. Внесок педагогічної династії Лянних у розвиток освіти Херсонщини. С. 243-247
- Шаповалова Н.Ю. Бериславський педагогічний коледж - alma mater педагогічних кадрів Херсонщини. С. 247-251
- Шевцова Т.Ф. Бути другій молодості Херсонщини!. С. 251-254
- Шевченко В.Г. З історії адміністративно-територіального поділу Херсонщини. С. 254-258
- Штогріна О.О. Розвиток освіти в Херсоні з післявоєнних часів до сьогодення. С. 259-262
- Шастіна І.В. Минуле Херсонської області - впевнений погляд у майбутнє. С. 263-265
- Якименко Л.В. Перлина півдня - Херсонщина. С. 265-268
- Ярмолюк С.І. Теоретичні та практичні аспекти вивчення історико-культурної спадщини Голопристанського району в умовах дошкільних навчальних закладів. С. 268-270
Анотація бібліотекаря:
30 березня 1944 року - це дата утворення Херсонської області. У березні 2014 року, до ювілею області, на базі Херсонської академії неперервної освіти було проведено науково-практичну конференцію, за результатами якої видано збірку «70-річний шлях Херсонської області - досягнення та перспективи розвитку».Збірник містить матеріали, в яких представлено історико-культурну спадщину та сучасні здобутки закладів освіти. Детально розглянуто історичний шлях таких навчальних закладів, як Бериславський педагогічний коледж, Цюрупинська гімназія, Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії, Семенівський навчально-виховний комплекс.
Окремо розглянуте питання становлення та розвитку жіночої освіти на Херсонщині. Це явище у другій половині ХІХ - початку ХХ століття стало початком нового періоду в історії сучасних жінок, який характеризується рівними правами, доступом до отримання освіти, можливістю реалізації себе в суспільній діяльності.
У збірці також вміщено біографічні відомості про видатних педагогів Херсонського краю та нариси про педагогічні династії на теренах Херсонщини. Розглянуто також внесок херсонських вчених та письменників у загальний розвиток науки.
Багато статей даного збірника присвячені адміністративно-територіальному устрою області, рекреаційним ресурсам, історії окремих населених пунктів.
Зміст
- Водотика С.Г. Створення Херсонської області в контексті еволюції адміністративно-територіального устрою модерної України. С. 6-9
- Сусоров В.Д. Відродження сільського господарства Херсонщини (листопад 1943 - травень 1945 рр.). С. 9-14
- Мистецтво жити: пам'яті В. О. Чабаненко. С. 14-19
- Лопушинський І.П. Етапи формування адміністративно-територіального устрою Херсонської області. С. 20-23
- Климович М.В. Бериславський педагогічний коледж - інвестиції в майбутнє. С. 23-27
- Цибуленко Л.О. Проблематика ролі міст у системі розбудови суспільно-політичного життя та народно-господарського комплексу Херсонщини в другій половині XX століття в краєзнавстві. С. 27-31
- Голобородько Я.Ю. Учитель, директор, письменник. С. 31-35
- Назаренко Л.М. "Просвіта" як осередок української духовності. С. 35-38
- Комінарець Т.В. У театра велике майбутнє, як у всього, що мало велике минуле. С. 38-43
- Сусоров С.В. Аграрний сектор Херсонщини на рубежі XIX і XX століть: специфіка розвитку. С. 44-46
- Кузовова Н.М. Творчість Є. В. Горностаєва на уроках історії. С. 46-50
- Татарченко О.Б. Виконання православних обрядів на Херсонщині в повоєнні роки. С. 50-53
- Чабан Н.І. Вивчення поетичної спадщини Миколи Чернявського у процесі викладання української мови іноземним студентам. С. 53-57
- Устинова Н.В. Відродження та зміцнення освітньої і наукової галузі Херсонщини в повоєнний період. С. 57-61
- Чумак Л.В. Імпліцитний період початкової та середньої освіти Херсонської губернії. С. 61-64
- Цибуленко Г.В. Відродження системи колгоспного землекористування Херсонщини у 1945-1947 роках. С. 64-69
- Кузьменко Ю.В. Талант бути вчителем. С. 69-71
- Кохановська О.В. Жіноча освіта на Херсонщині у другій половині XIX - початку XX століття: ретроспективний погляд у педагогічних дослідженнях. С. 71-75
- Акімова О.Л. Мовчазні свідки історії м. Генічеськ. С. 75-77
- Балакірська Л.В. Херсонщина - унікальний край. С. 77-79
- Батенко Г.В. Проблематика господарського освоєння Південноукраїнського краю представниками різних народів в краєзнавстві. С. 80-84
- Блищик Н.В. Історія та перспективи розвитку Горностаївського району. С. 84-89
- Вербицкая С.Л. Из истории гидроэлектростанций на Херсонщине. С. 92-96
- Внукова Т.Е. Роль историко-краеведческого исследования для сохранения исторической памяти украинцев. С. 96-99
- Воробйова О.М. Минуле школи у панорамі років. С. 99-103
- Ганжа В.С. Мистецтво бути керівником як ознака сучасного менеджера освіти. С. 103-105
- Гапич С.О. Історія і освіта, краєзнавство і феномен минулого (спроба концептуального осмислення). С. 105-109
- Горобець А.Я. Годонімікон Новотроїцького району Херсонської області: історико-аксіологічний аспект. С. 109-113
- Горбачова Н.Г. Від Олешківського повітового училища до Цюрупинської гімназії. С. 114-117
- Данилова О.І. Розвиток професійно-технічної освіти Херсонщини. С. 117-120
- Деменнікова Т.В. Валентин Беньковський - справжній вчитель з неспокійним серцем. С. 120-124
- Думяк Л.М. Преображенка: від заснування до сьогодення. С. 124-128
- Климентенко А.С. Відродження освітянської мережі Херсонщини у 1945-1948 рр.. С. 129-133
- Комаренко А.О. Стан рекреаційних ресурсів та розвиток курортних зон Херсонської області. С. 136-139
- Колінська Л.М. Рекреаційний потенціал та ефективне використання туристичних ресурсів Херсонщини. С. 139-142
- Копівська К.М. Херсонська область: від минулого до сьогодення. С. 143-146
- Кондрацов М.Д. Величніша сторінка із поеми, ім'я якій - Херсонська сторона!. С. 146-149
- Кошева І.М. Минуле і сьогодення Цюрупинської ЗОШ № 4. С. 150-153
- Кузьмич Т.А. Традиции филологического образования в методике Л. В. Кирнасовской. С. 154-156
- Лебідь Т.І. Нові кроки до успіху та оптимізму. С. 156-162
- Лейченко О.М. Історичні події, що вплинули на розвиток Таврійського краю. С. 162-165
- Лященко М.Б. Внесок Миколи Братана в історико-культурну спадщину Херсонщини. С. 169-173
- Малинова Н.А. Роль вчителів-ветеранів у відновленні та розвитку освіти на Херсонщині. С. 173-177
- Микитенко Л.А. Роль педагогічних династій селища міського типу Дніпряни в розбудові освіти нашого краю. С. 177-180
- Мусієнко В.С. З любов'ю до дітей та покликанням у серці. С. 180-182
- Нелепенко Т.П. Видатні вчені і Херсонщина. С. 182-185
- Пергачова В.Б. Погляд крізь роки. С. 185-189
- Пирогов И.А. Геническ - древний город Приазовского края. С. 189-193
- Рахімова М.Г. Відомий науковець із звичайного степового села Таврії. С. 193-195
- Ракша Т.І. Робота з учнями в системі МАН як фактор вивчення історико-культурної спадщини Херсонської області. С. 195-198
- Ридкоус Л.В. Педагог с большой буквы. С. 199-202
- Сатіна Л.О. Життя людини - складова історії рідного краю. С. 202-205
- Синявська Г.В. Вивчення історико-культурної спадщини Херсонської області в загальноосвітніх закладах Херсонщини. С. 205-211
- Соломахіна Г.М. Краєзнавча робота в сучасній школі. С. 214-217
- Стребна О.В. Шлях від учителя початкових класів до директора гімназії. С. 217-219
- Сухова О.В. Активізація пізнавальної активності учнів шляхом краєзнавчої роботи. С. 220-224
- Ташкевич Л.Л. Вчителі, про яких пам'ятають.... С. 224-228
- Тимошенко Л.П. Розвиток сільськогосподарського виробництва Любимівки Херсонської області: історичний аспект. С. 228-232
- Франіца В.О. Херсонщина: події та люди. С. 237-240
- Хижинська Т.М. Флагман освіти Каховщини. С. 240-243
- Чечилова Г.З. Внесок педагогічної династії Лянних у розвиток освіти Херсонщини. С. 243-247
- Шаповалова Н.Ю. Бериславський педагогічний коледж - alma mater педагогічних кадрів Херсонщини. С. 247-251
- Шевцова Т.Ф. Бути другій молодості Херсонщини!. С. 251-254
- Шевченко В.Г. З історії адміністративно-територіального поділу Херсонщини. С. 254-258
- Штогріна О.О. Розвиток освіти в Херсоні з післявоєнних часів до сьогодення. С. 259-262
- Шастіна І.В. Минуле Херсонської області - впевнений погляд у майбутнє. С. 263-265
- Якименко Л.В. Перлина півдня - Херсонщина. С. 265-268
- Ярмолюк С.І. Теоретичні та практичні аспекти вивчення історико-культурної спадщини Голопристанського району в умовах дошкільних навчальних закладів. С. 268-270