Херсонська обласна
універсальна наукова бібліотека
ім. Олеся Гончара
ПН-ЧТ: 9:00-18:00
СБ-НД: 9:00-18:00
Меню розділу

Культура та комунікація: дискурси культуротворення в Україні XXI ст.

Берегова Олена Миколаївна

В68071
71.0

Б48
Берегова Олена Миколаївна.
Культура та комунікація: дискурси культуротворення в Україні XXI ст.: монографія/ Олена Берегова ; ред. О. І. Зінченко - К. : Ін-т культурології Акад. мистец. України, 2009. - Бібліогр., інтернет-ресурси: с. 168-175 та в підрядк. прим.. - 175 с., ISBN 978-966-2241-07-5
Монографію присвячено дослідженню сучасних соціокультурних процесів в Україні у нових реаліях ХХІ століття. Автором розроблено нову методологію дослідження культури шляхом імплементації світового досвіду управління процесом комунікації у соціокультурній системі "влада-громадськість" та актуалізації багатовікових вітчизняних риторико-гомілетичних традицій. У монографії висвітлено національну специфіку та стан розвитку комунікаційних процесів у культурі України на прикладі аналізу сучасної культурної політики. Видання розраховане на науковців гуманітарного профілю, викладачів вищих навчальних закладів, фахівців галузі культури і мистецтва, широку культурну громадськість.
Предметні рубрики: Культурологічні концепції -- Історія -- Україна
Соціальна робота -- Соціальні технології -- Україна
Культурна політика -- Україна
УДК: 008(477)

Анотація:

Монографію присвячено дослідженню сучасних соціокультурних процесів в Україні у нових реаліях ХХІ століття. Автором розроблено нову методологію дослідження культури шляхом імплементації світового досвіду управління процесом комунікації у соціокультурній системі "влада-громадськість" та актуалізації багатовікових вітчизняних риторико-гомілетичних традицій. У монографії висвітлено національну специфіку та стан розвитку комунікаційних процесів у культурі України на прикладі аналізу сучасної культурної політики. Видання розраховане на науковців гуманітарного профілю, викладачів вищих навчальних закладів, фахівців галузі культури і мистецтва, широку культурну громадськість.

Зміст

Переднє слово. С. 7
Від автора. С. 9
Розділ 1. Комунікація як предмет культурологічної рефлексії. С. 11-78
            1.1. Поняття комунікації в еволюційній проекції. С. 13-42
                   1.1.1. Розвиток уявлень про комунікацію: від античності до сучасності. С. 13
                   1.1.2. Основні поняття аналізу комунікаційних процесів. С. 20
                   1.1.3. Філософські концепції комунікації. М. Бахтіна, К. Ясперса, М. Бубера, Ю. Габермаса, Г. Щедровицького та ін. С. 27
                   1.1.4. Інформаційно-технічний та лінгвістичний підходи до комунікації. С. 38
            1.2. Поняття культури в комунікаційному аспекті. С. 43-53
                   1.2.1. Антропологічний, функціональний, галузевий та інші підходи до визначення поняття культури. С. 43
                   1.2.2. Концепції й теорії культурної комунікації в ХХ столітті. С. 47
            1.3. Методологічні аспекти аналізу комунікаційних процесів у культурі. С. 53-78
                   1.3.1. Про деякі особливості аналізу знакових систем у культурі. С. 53 
                   1.3.2. Вплив концепцій В. Гумбольдта та Ф. Сосюри на розвиток теорії комунікації. С. 59
                   1.3.3. Роль тексту в комунікаційних процесах: між дискурсом та інтерпретацією. С. 67 
Розділ 2. Соціокультурна система "влада-громадскість" у дискурсі інтерактивності. С. 79-106
            2.1. Парадигма відносин "влада-громадськість". С. 81-96
                    2.1.1. Концепції влади Н. Лумана, М. Вебера, Н. Вінера, Ю. Габермаса та поняття політичної комунікації. С. 81
                    2.1.2. Зворотний зв'язок у суспільствах із демократичними та антидемократичними режимами. С. 85
                    2.1.3.Зв'язки з громадськістю в системі державного управління. С. 87
                    2.1.4. Управління процесом зв'язків з громадськістю. С. 90
                    2.1.5. Використання засобів масової комунікації у зв'язках з громадськістю. С. 94
            2.2. Типологія комунікаційних відносин у системі "влада-громадськість". С. 97-106
                    2.2.1. Інформування громадян про основні напрями державної політики через ЗМІ та немедійні джерела. С. 97
                    2.2.2. Громадські (публічні) консультації як ефективна комунікаційна технологія. С. 100
                    2.2.3. Залучення громадськості до участі - показник рівня розвитку громадянського суспільства. С. 102
Розділ 3. Розвиток комунікаційних технологій у культурі України: історія та сучасність. С. 107-164
            3.1.  Історичні форми комунікації в українській культурі. С. 109-125
            3.2. Теоретичні моделі комунікації в аксіологічних орієнтирах особистості українця. С. 126-135
            3.3. Проблеми розвитку комунікаційних технологій в культурі України на сучасному етапі. С. 136-164
                   3.3.1.Нормативно-правові засади інформаційно-комунікаційної діяльності. С. 136
                   3.3.2. Проблеми становлення системи зв'язків з громадськістю в Україні. С. 145
                   3.3.3. Національні особливості парадигми відносин "влада-громадськість" (на прикладі культурної політики). С. 149
Післямова. С. 165
Список використаних джерел. С. 168
 

Календар подій

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
2930