Херсонська обласна
універсальна наукова бібліотека
ім. Олеся Гончара
ПН-ЧТ: 9:00-18:00
СБ-НД: 9:00-18:00
Меню розділу

Тінь вітру

Сафон Карлос Руїс

В77606
84(4ІСП)

С 21
Сафон Карлос Руїс.
Тінь вітру: [роман]/ Карлос Руїс Сафон ; [пер. з англ. І. Паненко ; ред. Л. В. Хворост] - Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2017. - 573, [1] с. - (Цвинтар забутих книжок), ISBN 978-617-12-3889-3
УДК: 821.111(460)'06-31=161.2
Жанр: Фантастика

Анотація:

«Тінь вітру» — перша книжка із циклу романів, дія яких відбувається в літературному всесвіті Цвинтаря забутих книжок. Вона перекладена більш ніж 30 мовами й видана у 40 країнах світу загальним накладом 10 мільйонів примірників.
Книжка містить цілий світ. Вона може відповісти на багато запитань, а інколи може втрутитися у ваше життя — і змінити його до невпізнання… Знайшовши на Цвинтарі забутих книжок твір маловідомого письменника, юний Даніель за одну ніч прочитує його. І розуміє, що віднині життя не буде таким, як раніше. Про що ця історія? Про вигадливі лабіринти фантазії? Про диявола, який сходить зі сторінок книжки й починає плутати карти всім дійовим особам? Про війну, яка нівечить людські життя? Так, але передусім це, звісно, історія про кохання, про вічний потяг душ і тіл, заради якого тільки й варто жити.

Цитати

  • Справжнє кохання трапляється лише раз у житті, Хуліане, навіть якщо ти його не усвідомлюєш.
  • Вірити в жінок — одне, вірити в те, що вони кажуть, — зовсім інше.
  • Хтось сказав: у мить, коли ти замислюєшся над тим, чи кохаєш когось, ти вже назавжди перестав кохати цю людину.
  • Наш світ буде знищено не через атомну бомбу, як пишуть газети, — ні, він загине через банальність, глупоту, глузування з усього, навіть із самої загибелі!
  • Подарунки призначені давати радість тому, хто їх дарує, а не відзначати заслуги того, хто отримує.
  • Ніколи нікому не довіряй, Даніелю. Особливо людям, яких любиш найдужче. Саме вони завдадуть тобі найболіснішого удару.

Рецензія фахівця (офіційні рецензії):

Слідами тіні вітру

(уривки)

Є книги, які вміють подобатися всім. «Тінь вітру» К. Р. Сафона навряд чи може налаштувати когось проти себе. Вона апріорі возвеличує Читача, лестить йому, це – ода читанню. Всі головні герої – споріднені душі для читача, бо вони теж реалізують акт читання, або працюють з книгами. Тобто з першої хвилини, коли ми обрали, взяли до рук «Тінь вітру» К. Р. Сафона, та почали читати про те, як герой обирає на Кладовищі забутих книжок та читає «Тінь вітру» Хуліана Каракса, ми мимоволі починаємо товаришувати з героєм, проектуємо його образ на себе. Це книга, призначена для Читача, адже головна ідентифікація героїв тут – читач та письменник, а структуруючий топос -  Книга. Весь світ в цьому романі обертається навколо літератури, відтак релігією цього світу можна назвати  читання. Не дарма в церкві наприкінці розказуваної історії під час вінчання головного героя Даніеля замість молитви звучить вірш Неруди, який не знайти в молитовнику, адже  релігія читання не канонізована, а тому спільна для людей різних віросповідань.

Образ Кладовища забутих книжок об’єднує в трилогію книги «Тінь вітру», «Гра ангела» та «В’язень неба» К. Р. Сафона. Даний топос  є втіленням усієї літератури. Мова йде не лише про забутість невідомих авторів. Тут знаходяться книжки різними мовами, різних авторів з різних частин світу, і, поруч з Моратіном, Ховельяносом та  Спінозою стоїть книга нікому невідомого Хуліана Каракса. Непрочитаними, а тому нереалізованими книгами є не тільки невідомі автори – втрачають свою колишню величність й імена класиків. Література трактується як непізнана царина, бо на вивчення всіх написаних книжок і вічності не стане. Тому книги перебувають на кладовищі і лише хоронителі, не хоронять, а навпаки воскрешають книги прочитанням та інтерпретацією. Тобто передається думка про несамостійність книги, її залежність від «суб’єкт-суб’єктних» відносин, домінуюча роль читача над автором...

...Власне, про саму книгу Каракса, охоронцем якої став Даніель, в романі «Тінь вітру» відомого небагато. В ній розгортається історія про пошук батька та нещасливе кохання. Але попри невибагливий сюжет вона дає початок усім подіям в романі Сафона, кожен персонаж розкривається завдяки образу цієї книги. В ході розслідування, яке проводить Даніель, він розплутує клубок біографії Каракса, знайомлячись з новими дійовими особами...

...Для самого Даніеля книга Каракса – це здатність розкрити нереалізований письменницький талант. Він з дитинства прагнув написати книгу про ручку померлого письменника, яка керує рукою вже іншого автора та таким чином дописує останній неопублікований роман мерця. Книга Каркса допомагає йому реалізувати цей задум, хлопчик стає автором нової книги. Крім того «Тінь вітру» допомагає йому вирішити проблеми особистого характеру. Даніель дуже схожий на Каракса ззовні, навіть представляється його сином. Вони обидва сини володарів крамничок, мають вірних друзів (Томас Агілар і Хосе Алдая – сини впливових чоловіків, які недооцінюють своїх нащадків). Вони закохуються в вродливих сестер своїх друзів (Пенелопу Алдая та Беатрис Агілар), але суворі батьки стають на перепоні їх коханню. Паралельність історій кохання Данієля та Каракса допомагає останньому запобігти катастрофи: розгортання свого життя Даніель може передбачити завдяки сюжету книжки та життя Каракса. Втім Даніель не просто повторює історію автора «Тіні вітру»: Каракс уникає вирішення проблеми, планує утекти з коханою, і, так і не дізнавшись чому вона не прийшла на вокзал, залишається жити в Парижі та писати книги. Пенелопа Алдая не дочекалася свого Одісея, вона померла разом з новонародженою дитиною. Даніель розуміє, що самореалізація та пошук є вічними історіями без фінальної крапки, тому він спершу знаходить кохану, а вже разом з цим і доводить розслідування до кінця. В будинку Алдая сходяться обидва плани подієвості: його кохана і Каракс перебувають в цьому місці. Крім того тут Хуліан ставить крапку в «Тіні вітру», востаннє перевтілюється в  Лаіна Кубера та, розправляючись з Фумеро, покінчує з минулим, відпускає Пенелопу та пробачає собі її смерть. Він відроджується і знову починає писати під новим ім’ям. 

В романі представлений весь спектр занять, пов’язаних з книгами: нереалізовані чи просто невідомі письменники, автори статей, колекціонери, перекладачі, видавці, торговці книгами, бібліотекарі, викладачі літератури чи книголюби… Тут навіть звичайний охоронець виступає як ймовірний письменник-сюрреаліст. З такою компанією мимоволі почуваєш себе дотичним до чогось таємного та сакрального, хочеш поринути в світ книги і залишитись там назавжди.

Сак Дар'я
Матеріал взято з сайту sumno.com

Також рекомендуємо прочитати

Элбом Митч. Хранитель времени: роман/ Митч Элбом ; пер. с англ. А. Шульгат ; отв. ред. А. Етоев ; оформ. С. Шикина- СПб. : Азбука, 2014. - 219, [1] с. - (Книги, способные изменить жизнь), ISBN 978-5-389-07184-1

Календар подій

      1
2 3 4 5 6 78
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031