Сніданок у "Тіффані"

В80714
821(73)

К 20
Капоте Трумен.
Сніданок у "Тіффані": корот. роман/ Т. Капоте; пер. Т. Бойко, голов. ред. П. Швед - Київ : Комубук, 2018. - 157, [1] с. - (Перша українська платформа краудпаблішингу), ISBN 978-966-97490-8-6
Місце зберігання: Абонемент (2)
УДК: 821.111(73)'06-31=161.2
Жанр: Роман

Анотація:

Неймовірно атмосферна та сповнена щемкої ностальгії, повість "Сніданок у Тіффані" — це маленька книжка про велику мрію та вічні пошуки людиною того місця у світі, яке вона цілком могла б назвати своїм. Але коли темною стіною нависло минуле, від якого з усіх сил намагаєшся утекти, як відрізнити цей пошук від розпачливої втечі з заплющеними очами? Життя Голлі Ґолайтлі, привабливої та вишуканої молодої дівчини, на перший погляд може видатися справжнім втіленням мрії. З вікон її квартири на Мангеттені щоночі лунає гучна весела музика і рікою ллється шампанське. Мільйонери, голлівудські бонзи та гангстери вважають за честь бути її гістьми. Де б вона не з’являлася, вона миттєво спричиняє справжню сенсацію. Здається, весь Нью-Йорк лежить біля її ніг… Але за блискучим фасадом успіху криється розгублена та налякана людська істота, яка наосліп женеться за фантомами щастя, сама до кінця не вірячи у них, аби лише уникнути необхідності зупинитись та озирнутись назад...

Рецензія фахівця (офіційні рецензії):

Проблема молоді в романах Трумена Капоте

(уривки)

...В романі «Сніданок у Тіффані» вже немає характерного для Капоте «іграшкового світу», як назвав його англійський критик Уолтер Аллен. Герої нового твору Капоте діють в самій гущі нью-йоркського вищого світу. На перший погляд, головна героїня твору Холлі Голайтлі та її середовище дуже далекі від світу інших героїв Капоте. Але так здається лише на перший погляд. Ексцентрична поведінка Холлі — своєрідний протест проти того самого світу, проти якого були спрямовані почуття і дії героїв «Інших голосів, інших кімнат» та «Трав’яної арфи». Зовні легковажна Холлі мріє, як і суддя Кул, про можливість бути самою собою, не грати обридливу роль. З відразою і презирством ставиться Холлі до суспільства, в якому вона живе. Вона кидає усіх заради того, щоб поїхати у тюрму Сінг-сінг на побачення з заарештованим. Тут Холлі відчуває полегшення, не треба грати, можна бути собою, тому що люди навколо теж є самі собою: дружня, щира атмосфера, яку створюють святково одягнені люди, що приходять до в’язнів на побачення, снідають разом з ними, невимушено розмовляють, дає можливість Холлі трохи перепочити, хоч вона приходить на побачення до людини, з якою раніше навіть не була знайома. Холлі щаслива лише у ці хвилини.

Але Капоте підходить до почуттів Холлі цілком реально. Жити їй доводиться в іншому світі, іншому середовищі. Можна зберегти в душі хороше, живучи і там, де живе Холлі. Здатність бути щирим, здатність любити — це висока якість людини, яка дана не кожному. Продовжуючи основну думку своїх попередніх романів про могутню силу любові, яка облагороджує людину, Капоте говорив вустами одного з героїв повісті: «Можливо, і це питання було цілком законним — моє обурення пояснювалось тим, що я сам був закоханий у Холлі? Очевидно, так. Тому що я й справді був закоханий. Закохувався ж я колись у літню негритянку, куховарку моєї матері, чи в поштаря, що дозволяв мені розносити з ним листи, чи в цілу родину Мак-Кендриків! Подібна любов теж буває ревнивою». Двоє людей щиро шкодували, коли Холлі виїхала із Штатів: оповідач і старий дивак, бармен Джо Белл. Останній теж признається: «Звичайно, я її любив. Не те, щоб я хотів її зачепити... Слово честі, про Холлі я ніколи так не думав. Можна любити і без цього. Тоді людина буде ніби сторонньою, але другом». Слова цих героїв дуже нагадують висловлювання судді Кула та Доллі Талбо з «Трав’яної арфи». Любов до людини — ось те, що підтримує у світі краплі добра — ця думка проходить крізь усі три романи; це не лише кохання чоловіка і жінки, так люблять свій дім чи кращого друга, так люблять ліс і свіже повітря чи людську доброту.

Трумен Капоте, заперечуючи у своїх творах світ навколишній, як «матеріальний», неправдивий, протиставляє йому можливий ідеальний світ любові і доброти. Відповідно до того, як з роками змінювалося ставлення Капоте до життя, в його романах по-різному відображалася філософська концепція людини і суспільства, зазнавав змін і образ головного героя та ставлення до нього автора...

Ю. Покальчук

Матеріал взять з сайту Эксперимент

Екранізація, інші відеоматеріали

У 1961 за книжкою було знято однойменний фільм з Одрі Гепберн. 

Огляд "Сніданок у Тіффані" Трумена Капоте | ВсіКниги

Рубрика «Що почитати? З Анною Щавінською» || Труман Капоте «Сніданок у «Тіффані»

Календар подій

   1 2 345
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 282930   
Бібліотека працює:
з 9:00 до 18:00
п'ятниця – вихідний день
останній понеділок місяця –
санітарний день