4.3. Обслуговування віддалених користувачів
Таблиця 7
№
|
Назва процесу, операції.
Зміст роботи |
Одиниця виміру |
Норма часу |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Обслуговування традиційними засобами, зокрема МБА |
|
|
1. |
Зареєструвати абонента МБА, який звернувся вперше |
один користувач |
3 хв |
2. |
Перереєструвати абонента МБА |
один користувач |
2 хв |
3. |
Заповнити бланк-замовлення, проставити реєстраційний номер, дату |
одне замовлення |
3 хв |
4. |
Уточнити вказані абонентом відомості про замовлений документ, мету замовлення, джерело отриманих відомостей |
одне замовлення |
1 хв
10 с |
5. |
Бібліографічне доопрацювання замовлення. Уточнити бібліогра-фічні відомості за довідковим апаратом |
одне замовлення |
30 хв |
6. |
Перевірити наявність документа, який запитується, у бібліотеках міста, області, району, у т.ч. за зведеними каталогами |
один документ |
11 хв |
7. |
Надіслати бланк-замовлення з проставленою позначкою (штемпе-лем) "Немає" до галузевого, універсального центру або до бібліотеки (орган інформації) за даними зведених каталогів |
одне замовлення |
1 хв |
8. |
Записати відомості про надіслане замовлення за МБА (назва бібліотеки, дата) зі зворотного боку бланка - замовлення |
один запис |
1 хв 10 с |
9. |
Поставити бланк - замовлення в "Картотеку запитів користувачів за МБА" за роздільником "Запити за МБА, надіслані до інших бібліотек" |
одна вимога |
22 с |
10. |
Прийняти документ, надісланий за МБА. Розкрити бандероль, перевірити стан документа, зазначити дату отримання і назву бібліотеки, що надіслала документ, інвентарний номер, термін користу-вання. Переставити бланк-замовлення з розділу картотеки "Запити за МБА, надіслані до інших бібліотек" до розділу "Отримані видання за МБА", у цей самий розділ поставити отриману частину бланку-замовлення |
один документ |
4 хв |
11. |
Повідомити абонента про отримання замовленого ним документа і термін користування ним |
одне повідом-лення |
1 хв |
12. |
Видати абоненту документи, отримані за МБА, у читальному залу (у службовому приміщенні бібліотеки). Звірити документ, який видається, з бланком-замовлення, перевірити цілісність і стан документа, позначити видачу |
один документ |
2 хв |
13. |
Прийняти від абонента документ у читальному залу. Звірити документ з частиною бланку - замовлення, перевірити цілісність і стан документа, зробити позначку про прийом, документ покласти у спеціально виділене місце (замкнену шафу) |
один документ |
2 хв |
14. |
Підготувати документ для відправлення до бібліотеки-фондо-утримувача рекомендованою банде-роллю. Упакувати бандероль, зважити її, наклеїти марки (якщо немає централізованої оплати пересилання), написати адресу, скласти поштовий опис |
один документ |
8 хв |
15. |
Вийняти бланк-замовлення з картотеки, записати відомості про надіслання документа (дату, номер поштового відправлення). Переставити листок з розділу "Видання, отримані за МБА" у розділ "Повернена література" |
один листок вимоги |
2 хв |
16. |
Робота з відмовами. При отриманні з бібліотеки-фондоутримувача пові-домлення про відмову або затримку виконання запиту: дістати з картотеки бланк-замовлення, зазна-чити причину і дату відмови зі зворотнього боку, переставити з розділу "Запити за МБА, надіслані до інших бібліотек" у розділ "Відмови за МБА" |
одна відмова |
1 хв |
17. |
Повідомити про отримання відмови (дату, причину) у відділ обслуговування |
одна відмова |
1 хв
10 с |
|
Організація видачі документів абонентам МБА |
|
|
|
Прийняти замовлення: |
|
|
18. |
за відсутності на бланку-замовлення номеру абонента перевірити за картотекою абонентів, чи абонується дана організація |
одне замовлення |
1 хв |
19. |
Організація абонується: проставити номер на бланку-замовленні, звірити адресу, назву організації, прізвище відповідального за МБА. У разі потреби внести зміни в картку |
одна відмова |
4 хв |
20. |
Абонент у поточному році звернувся вперше: проставити в картці рік звернення, дату |
один абонент |
4 хв |
|
Оформлення абонента (організація раніше не абонувалася): присвоїти абоненту номер, заповнити картку реєстрації абонента МБА і роздільник (формуляр) зазначити повну назву бібліотеки, поштову адресу, телефон, прізвище, ім'я, по батькові відповідальної особи, дату відкриття і номер абонента |
один абонент |
5 хв
10 с |
22. |
Розставити реєстраційні картки в картотеці |
одна картка |
22 с |
23. |
Оформити повідомлення для абонента (стандартне повідомлення про відкриття абонемента). У разі потреби надіслати абоненту типового листа із запитом про відомості, яких бракує для картотеки |
одне повідом-лення |
2 хв |
24. |
Оформити замовлення по телефону: заповнити вимогу у двох примірниках, уточнити номер абонента і написати його на вимозі, звірити з картотекою заборгованості, підібрати вимоги за шифрами розстановки, підрахувати кількість, передати на виконання |
одне замовлення |
4 хв |
25. |
Перевірити правильність заповнення бланка-замовлення, заборгованість абонента, на звороті 1-ї частини бланка-замовлення (с.2) проставити свій штемпель і дату отримання замовлення в рубриці "Службові позначки бібліотекаря під час виконання і переадресування замовлення" в рядку району, міста |
один бланк-замовлення |
4 хв |
26. |
Доопрацювати неправильно оформлені замовлення |
один бланк-замовлення |
1 хв |
27. |
Зашифрувати замовлення абонентів. Підібрати бланки-замовлення за алфавітом, перевірити наявність документа за каталогом |
один бланк-замовлення |
3 хв |
28. |
Підготувати документ до видачі: звірити документ з бланком-замовлення, перевірити наявність усіх сторінок і стан документа, проставити на бланку-замовленні (лицьовому боці 1-ої та 3-ої частини – с. 1,5) шифри документа, зазначити інвентарний номер, кількість документів, дату видачі. Зі зворотнього боку 2-ої частини (с.3) проставити штемпель бібліотеки з назвою та поштовою адресою, зазначити термін повернення, вкласти 2-гу частину бланка-замовлення у документ, який видають, проставити внизу номер бандеролі |
один документ |
2 хв |
29. |
Передати видання для копіювання (у разі замовлення фрагменту видання: стаття з журналу, збірника) |
один документ |
3 хв |
30. |
Відіслати документи абонентам: упакувати бандероль, зважити, наклеїти марки, написати адресу, скласти поштовий опис |
один документ |
5 хв |
31. |
Розставити бланки-замовлення (1-а частина) на видані документи (надіслані) у картотеку обслуговування абонентів у розділ "Видання, видані за МБА" |
один документ |
22 с |
32. |
Бібліографічне доопрацювання невиконаних замовлень. Уточнити бібліографічні відомості за ДБА |
один документ |
4 хв |
33. |
Виявити наявність документа, на який подано запит, у бібліотеках міста, району |
один документ |
11 хв |
34. |
Оформити замовлення для направлення в інші бібліотеки: зазначати на зворотньому боці 1-ї частини бланка-замовлення (с.2) причину і дату переадресування (штемпель "Немає в бібліотеці". "Немає в бібліотеках міста"), зробити відмітку про перевірку за довідковими виданнями, сигли бібліотек-фондоутримувачів за зведеним каталогом |
одне замовлення |
3 хв |
35. |
Відіслати абоненту повідомлення про переадресування запиту із зазначенням бібліотеки, куди його було надіслано |
одне повідом-лення |
2 хв |
36. |
Зареєструвати відмову в облікових формах МБА. Надіслати абоненту бланк-замовлення (3-тю частину) у разі неможливості виконання з позначкою у відповідній рубриці про причину відмови |
одна відмова |
4 хв |
37. |
Поставити замовлення на чергу при відмовленні "зайнято" |
одне замовлення |
3 хв |
38. |
Прийняти документи, повернені абонентами. Отримати поштою, відкрити бандероль, перевірити стан документа, вийняти бланк замовлення з картотеки обслуго-вування абонентів, зазначити на ньому дату повернення документа, переставити бланк-замовлення в розділ "Повернена література" |
один документ |
5 хв |
39. |
Контроль за термінами користування документами, виявлення боржників, надсилання нагадувань |
один
документ |
1 хв
10 с |
|
Доступ за допомогою використання інформаційних технологій |
|
|
40. |
Формування бази даних про абонентів за відповідною формою, введення інформації про нового абонента |
один абонент |
6 хв |
41. |
Знайти в базі даних відомості про абонування організації, внести необхідні зміни |
один абонент |
4 хв |
42. |
Ввести інформацію про прийом замовлення від абонентів |
одне замов-лення |
1 хв |
43. |
Ввести інформацію про переадресування замовлення, вивести на принтер повідомлення |
одне замов-лення |
1 хв |
44. |
Ввести дані про поставлення замовлення на чергу, повідомити абонента |
одне замов-лення |
2 хв |
45. |
Зареєструвати документи, видані абоненту, проставити термін повернення |
один документ |
3 хв |
46. |
Видалити з масиву дані про повернений документ |
одне замов-лення |
11 с |
47. |
Здійснення контролю за термінами повернення документа: пошук і відбір даних про боржників, виведення потрібної інформації на принтер, роздрукування списків із зазначенням адреси абонента |
один абонент |
3 хв |
|
Електронна доставка документа |
|
|
48. |
Сканування, розпізнавання, коректування, відправка абоненту |
одна сторінка |
20 хв |
|
Організація роботи бібліотечних пунктів |
|
|
49. |
Провести консультацію (навчання) щодо технологічних аспектів обслуговування |
одна консуль-тація |
8 год |
50. |
Укласти угоду між бібліотекою і організацією, де буде здійснюватися позастаціонарне обслуговування |
одна угода |
5 год |
51. |
Оформити формуляр бібліотечного пункту (в 2-х примірниках) |
один формуляр |
15 хв |
52. |
Оформити папку з документами (угода, доручення на отримання документів, формуляр бібліотечного пункту, звіти та інші документа) |
одна папка |
15 хв |
53. |
Скласти схему розташування бібліотечних пунктів на території міста, району |
одна схема |
2 год 20 хв |
54. |
Скласти помісячний графік обміну документів, що знаходяться в бібліотечних пунктах |
один графік |
20 хв |
|
Підбір комплектів документів для бібліотечного пункту |
|
|
|
Підібрати комплект документів |
|
|
|
Кількість документів у комплекті: |
|
|
55. |
до 10 |
один комплект |
17 хв |
56. |
до 30 |
один комплект |
50 хв |
57. |
до 100 |
один комплект |
2 год 30 хв |
58. |
Підготувати документ до видачі у бібліотечний пункт: вийняти книжковий формуляр, зазначити дату видачі, сигл пункту, підпис відповідальної особи |
один документ |
2 хв |
59. |
Записати у формуляр бібліотечного пункту дату видачі документів, кількість виданих та повернених документів у бібліотеку-фондоутримувач |
один запис |
1 хв |
60. |
Розставити книжкові формуляри відібраних документів в алфавітному порядку в облікову картотеку за роздільниками – сиглами фондоотримувача (бібліо-течного пункту, пересувної бібліотеки) |
один книжковий формуляр |
25 с |
61. |
Прийняти документи з бібліотечного пункту: проставити позначку на книжковому формулярі, вкласти формуляр у документ, розставити за місцем постійного зберігання |
один документ |
2 хв |