4. Надання послуг користувачам
4.1. Обслуговування користувачів
Таблиця 5
№
|
Назва процесу, операції.
Зміст роботи |
Одиниця виміру |
Норма часу |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Запис користувача до бібліотеки |
|
|
1. |
Переглянути документи користу-вача (паспорт, посвідчення, доручення). Перевірити в обліково-реєстраційній картотеці за попередні роки (боржник, позбавлений права користування). Заповнити формуляр користувача та картку реєстрації. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК) |
один користувач |
4 хв |
2. |
Ознайомити користувача з правилами користування бібліотекою, розміщен-ням фонду, довідковим апаратом |
один користувач |
доро-слі –
6 хв
діти –
8 хв |
|
Перереєстрація користувачів |
|
|
3. |
Вийняти формуляр (реєстраційну картку) користувача, внести зміни до нього, уточнити анкетні дані, проставити новий номер, дату переєстрації. Перевірити читацький квиток щодо терміну користування бібліотекою. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК) |
один користувач |
доро-слі –
2 хв діти –
3 хв |
|
Діяльність диспетчерської служби |
|
|
4. |
Прийняти вимогу користувача. Перевірити правильність її заповнення, уточнити місце зберігання документів. Позначити у диспетчерській сітці, передати вимогу до книгосховища |
одна вимога |
1 хв |
|
Виконання вимог користувачів, видача документів з основного книгосховища |
|
|
5. |
Отримати вимогу, розкласти за шифрами. Підібрати замовлений документ. У випадку відсутності на полиці встановити місце знаходження документа, за службовими картотеками та каталогами. Зробити відповідну позначку на вимозі, диспетчерській сітці. Видати користувачу документ, зробити запис у книжковому формулярі. Прийняти документ від користувача. Зробити відмітку про повернення у книжковому форму-лярі або на вимозі |
одна вимога/
документ |
9 хв |
|
Обслуговування користувачів у читальному залі |
|
|
6. |
Звірити відомості про користувача з єдиною реєстраційною картотекою. У разі необхідності внести дані користувача в ЄРК |
один користувач |
2 хв |
7. |
Провести консультацію, бесіду з користувачем біля каталогів, картотек, книжкових полиць, про-інформувати користувача про нові надходження |
одна консу-льтація |
5 хв |
|
Підібрати документи у підсобному фонді читального залу, передати на кафедру видачі: |
|
|
8. |
за конкретною вимогою на документ |
один документ |
2 хв |
9. |
за визначеною темою |
один документ |
6 хв |
10. |
Видати документ згідно з технологією, прийнятою у бібліотеці: звірити документ, що видається, з вимогою користувача, зробити запис на вимозі користувача, вкласти вимогу до читацького квітка, позначити книговидачу на контрольному аркуші. Зробити запис у читацькому або книжковому формулярі |
один документ |
4 хв |
11. |
Прийняти документ: звірити його з вимогою (контрольним листком), перевірити цілісність документа, зробити позначку про прийом. Поставити документ на місце або передати до відділу зберігання |
один документ |
2 хв |
|
Обслуговування користувачів на абонементі |
|
|
12. |
Провести консультацію, бесіду з користувачем щодо способу розстановки фонду у відкритому доступі, проінформувати користу-вача про нові надходження, книжкові виставки |
одна консуль-тація |
5 хв |
13. |
Підготувати документи підви-щеного попиту для оперативного обслуговування користувачів |
один
документ |
4 хв |
14. |
Прийняти документ від користувача: перевірити цілісність документа, зробити позначку про прийом, вкласти книжковий формуляр у кишеньку |
один
документ |
4 хв |
15. |
Продовжити термін користування документом за проханням користувача, зробити відповідний запис у формулярі користувача |
один документ |
2 хв |
16.
|
Зробити запис про видачу у формулярі користувача, зазначити термін повернення на листку терміну повернення. Видати документ користувачу |
один документ
|
3 хв
|
|
Обслуговування: |
|
|
17. |
дорослих |
один користувач |
6 хв |
18. |
дітей |
один користувач |
7 хв |
19. |
Обслуговування користувачів, що вибувають: перевірити формуляр користувача, підписати обхідний листок. Поставити читацький формуляр окремо від інших
|
один користувач |
4 хв |
|
Організація роботи Internet-центру |
|
|
20. |
Технічний огляд та обслуговування машинного парку Internet-центру (перед початком та після завершення роботи) |
одна робоча станція |
15 хв |
21. |
Ведення обліку: попередній запис користувачів, прийом замовлень по телефону |
один запис |
1 хв |
22. |
Бесіда з користувачем з метою визначення рівня його компетентності (навички роботи в Internet). Ознайомлення користувача з правилами роботи Internet-центру та правилами безпечної поведінки в мережі |
одна бесіда |
10 хв |
|
Надання допомоги у використанні пошукових систем в Internet: |
|
|
23. |
консультація |
одна консуль-тація |
10 хв |
24. |
перевірка електронного носія (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданого користувачем, на виявлення вірусу |
один електрон-ний носій |
1 хв |
25. |
запис інформації на електронний носій (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданий користувачем |
один запис |
30 с |
Примітка: До норм часу застосовуються підвищувальні коефіцієнти: при обслуговуванні користувачів аудіовізуальними документами – 1,2; нотними, картографічними, художніми виданнями – 1,15; спеціальними видами науково-технічної літератури і документації – 1,1; при роботі з документами іноземними мовами – 1,15.